Firma jest podzielona na 3 departamenty, jednym z nich jest Departament Dystrybucji Prasy, który zajmuje się dystrybucją prasy i książek na terenie całego kraju. Z sieci 20 oddziałów terenowych prasa jest dostarczana codziennie do ok. 36 000 odbiorców (w tym ok. 8 000 prenumeratorów).
Z Departamentem Dystrybucji Prasy Kolportera współpracuje ponad 1 000 wydawnictw prasowych i książkowych. Dostarcza on prasę i książki zarówno do sieci handlowych, jak i indywidualnych odbiorców. Obsługuje sieć Saloników Prasowych, Stoisk Patronackich, a także punkty sprzedaży prasy, które usytuowane są m.in. w sieciach handlowych HDS - InMedio, Tabak, Tesco, Real, Carrefour, E'Leclerc, Auchan, Billa (PoznaLec), Netto, Chata Polska, Intermarche, Stokrotka, Kaufland, SPAR, Marcpol, Elea, Groszek, Lewiatan, Żabka, Delikatesy Centrum - Eurocash, Milea, PSD - Emperia; na stacjach benzynowych koncernów Lukoil, Lotos, Shell, BP, PKN Orlen, Statoil, a także na dworcach, przy ruchliwych arteriach miejskich, w centrach miast oraz na stacjach warszawskiego metra.
Departament Dystrybucji Prasy oferuje również kompleksowe usługi logistyczne - od magazynowania, transportu poprzez kompletację, cross docking i co-packing. Spółka zajmuje się także doradztwem logistycznym. Najwyższą jakość tych usług potwierdza certyfikat ISO 9001:2008.
Firma w liczbach
- posiada 52% udziału w polskim rynku kolportażu prasy,
- w swojej ofercie ma około 5 000 tytułów prasowych polskich i zagranicznych,
- w barwach firmy jeździ 850 samochodów dostawczych i ciężarowych,
- posiada 40 000 m kw. powierzchni magazynowej (w tym 24 000 m kw. w Centrum Logistycznym Mościskach),
- miesięcznie przewożonych jest ponad 27 000 europalet gazet i czasopism,
- rocznie firma kolportuje 950 000 000 egzemplarzy pism.
Tak rozbudowana struktura i konieczność sprawnej realizacji procesów dystrybucyjnych nie mogłoby się obyć bez kompleksowego rozwiązania informatycznego. Zlecenie, którego podjął się INFOVER zakładało następujące cele:
- wyrost sprzedaży
- optymalizacja zwrotów
- minimalizacja braków logistycznych
- ograniczenie kosztów pracy
- poprawa jakości obsługi klientów
- zwiększenie bezpieczeństwa informatycznego,
Efektem prac było powstanie systemu KOLDystrybucja. Został on zaprojektowany, stworzony i jest utrzymywany przez INFOVER. Zastąpił cztery duże i kilka mniejszych programów, których integracja stwarzała problemy. KOLDystrybucja obsługuje jednocześnie blisko 28 tysięcy punktów sprzedaży detalicznej, wszystkie ogólnopolskie sieci handlowe, koncerny paliwowe i kilkanaście tysięcy prenumeratorów. Zarządza ponad 5 tysiącami tytułów prasy polskiej i zagranicznej, książkami i wydawnictwami pozaprasowymi. System codziennie, na podstawie danych historycznych i najświeższych informacji o sprzedaży w oparciu o wypracowane algorytmy, planuje dostawę dla każdego tytułu i odbiorcy odrębnie. Wymaga to przetwarzania bardzo dużej ilości informacji w bardzo krótkim czasie. Na podstawie informacji o dostawach i zwrotach zgodnie ze zdefiniowanymi zasadami automatycznie wystawia faktury VAT dla PSD (punkt sprzedaży detalicznej) oraz prenumeratorów. Ważnym obszarem wsparcia jest logistyka. Aplikacja umożliwia rozliczenie ilościowo – wartościowe kilkudziesięciu magazynów, 600 pracowników odpowiedzialnych za dostawę i zwroty z PSD oraz integrując się z systemem FK zarządza blokadami dostaw. Umożliwia łatwe zarządzanie umowami z PSD oraz prenumeratorami. Generuje protokoły rozliczeniowe dla wydawców.
KOLDystrybucja integruje się z Portalem Dla Wydawców – internetową aplikacją udostępniającą informacje nt. sprzedaży i zwrotów, systemem KOLPromocja – zarządzającym nośnikami reklamowymi i rozliczającym miejsca ekspozycji, aplikacją mobilną wspierającą pracę przedstawicieli handlowych oraz FK, CRM, ST, KiP.
System jest na bieżąco rozwijany w ścisłej współpracy z firmą Kolporter w związku zachodzącymi zmianami na rynku.
ZAKRES REALIZACJI:
Infover był wykonawcą wszystkich prac:
- analiza biznesowa,
- analiza systemowa,
- projektowanie,
- implementacja,
- testy,
- szkolenia,
- dostawa i instalacja sprzętu,
- wdrożenie,
- HelpDesk,
System podlega ciągłemu rozwojowi i dostosowaniu do aktualnych potrzeb biznesowych
ARCHITEKTURA:
Trójwarstwowa:
- warstwa danych: dwa serwery Microsoft SQL Server 2000 Enterprise zainstalowane na Windows 2003 Server Enterprise,
- warstwa kilkunastu serwerów aplikacji w postaci COM+ zainstalowanych na Windows 2003 Server,
- warstwa aplikacji zainstalowana na kilkuset stacjach roboczych Windows (XP, 2000, 98SE).
Dla zapewnienia ciągłości dostępu: centrum zapasowe bazy danych oraz serwerów aplikacji położone w odrębnej lokalizacji.
LICZBY:
- 2,7 mld – łączna ilość rekordów w bazach danych
- 1,1 TB – łączna wielkość baz danych
- 2 mln wystawianych faktur rocznie
- 40 tys. dokumentów dostawy dziennie
- 400 użytkowników
- 21 oddziałów